Nyheterav Lena StrömbergSå mycket är företagen skyldiga konsumenternaResebolag, hantverkare och bilhandlare som inte följer ARN:s beslut.
Nyheterav Cecilia OscarssonSå gör du om elbolaget vill bryta ditt avtalKonsumentverket: ”Ingångna avtal ska hållas” • Så kan du göra för att få pengar tillbaka om avtalet bryts.
av Helena Wande/TT, TT-TT SpektraStrejkdrabbade får vänta på ersättningVar pilotstrejken på SAS en extraordinär händelse eller inte? Svaret avgör hur resenärerna kompenseras.
Bohuslänav Charlotte SkyllborgTelefonliga lurar till sig alla pengarnaFlera äldre har polisanmält att de blivit av med sina besparingar. Så här blir du inte lurad.
av Helen Preutz, TT-TT SpektraBedragna bankkunder bakom ökning av klagomålUnder fjolåret ökade antalet anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) gällande bankärenden med 85 procent.
Nyheterav Lena StrömbergKlaga på plats ökar möjligheterna att få rättBlev paketresan inte som du trott? Det räcker inte för att få kompensation från arrangören.
Nyheterav TTResebolagen som får bottenbetygFlygbolaget Wizz Air hamnar för andra året i rad i topp på den föga smickrande "svarta listan". Anmälningarna mot resebolagen har också ökat hos Allmänna reklamationsnämnden, med drygt 20 procent på två år.
Sverigeav TTFick inte byta stor och hård sexleksakSexleksaken var för stor och för hård. När mannen inte fick byta vände han sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), skriver Bohusläningen.