Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Kundcentret i Tanums kommun invigdes 2015. Bild: Jakob Simonson

Kundcentret svarar nu hyresgäster

Via Tanums kommuns kundcenter kan man nu få information och svar på sina frågor om Tanumsbostäder.

Kundcentret i Tanum besvarar telefonsamtal mellan klockan 8 och 16:30 på vardagarna. Tidigare har det varit ett separat nummer till Tanumsbostäder med andra öppettider, men numera är det kundcentret som även tar hand om de samtalen. Man ringer då det vanliga kundcenter-numret 0525-183 50.

Däremot finns det fortfarande ett särskilt telefonnummer för felanmälan. Utanför kontorstid kommer de samtalen även fortsättningsvis att kopplas vidare till Riksbyggens jour. Efter kontorstid är det endast de riktigt akuta ärendena som kommer att åtgärdas (vid fara för liv och fastighet), skriver Tanums kommun på sin hemsida.

Tanumsbostäder kommer även fortsättningsvis att ta emot ”dropin-besök”, vardagar mellan klockan 10-12 och 13-14. Övrig tid gäller tidsbokning.

På Tanumsbostäders hemsida kan man även dygnet runt lämna felanmälan som inloggad hyresgäst.