Billigare mobilabonnemang och en operatör du kan ringa upp

Mobiltelefoner och internet är självklara för de flesta. Om än i varierande grad. Oavsett hur mycket du använder tjänsterna behöver de ibland ses över. MyBeat är bara ett samtal bort. För dig som vill skruva på abonnemanget men även för dig som vill veta vad det här med appar egentligen är för något.

|

Vardagen kan vara krävande ibland. Tiden är knapp och kraven höga. Då är det skönt att somligt kan skötas snabbt och effektivt.

– När vi undersökte behoven på telemarknaden så såg vi helt klart en lucka för tillgänglighet och en kunnig kundservice, säger Fredrik Horn-Berlin, VD på MyBeat.

Att ha ett bra pris på mobilabonnemanget och bra täckning är en självklarhet, men också det att få svar snabbt är ovärderligt för den som har mycket runt sig och bara vill få saker lösta. Många uppskattar att kunna ringa och lösa saker direkt. Det kan vara fakturafrågor eller hur man byter sim-kort, men också att hitta smartare lösningar när man är flera på samma abonnemang. Kundernas frågor och det de behöver hjälp med, ger en bra överblick och underlag för förbättringar för My Beat.

Fredrik Horn-Berlin, VD på MyBeat
Fredrik Horn-Berlin, VD på MyBeat

Flexibiliteten att byta surfpaket och enkelheten att flytta telefonnummer till oss är viktig för kunderna. Nya smarta tjänster som wifi-samtal eller att kunna få sitt gamla fastnummer som mobiltelefonnummer gör att många gärna vill prata med någon och få hjälp. Många är sugna på de tjänsterna, men behöver kanske lite hjälp.

– Till MyBeat kan du alltid ringa, och det uppskattas av våra kunder, säger Maria Coulis, kontorschef på MyBeat.

Maria Coulis, kontorschef på MyBeat.
Maria Coulis, kontorschef på MyBeat.

På MyBeat har många rutiner automatiserats för att ge tid och resurser för samtal mellan människor. I genomsnitt kommer du fram efter 30 sekunder till kundtjänsten i Kopparberg. Här utlovas svar på de mest skilda frågor. Hur får jag igång Mobilt BankID? Vilken typ av abonnemang passar mig? Hur hittar jag en borttappad telefon? Hur mycket surf är lagom för mina behov?

– Vi hjälper till med allt som har koppling till telefonen, från det första tillfället den används till mer avancerad och specialiserad rådgivning säger Fredrik Horn-Berlin. Med tanke på en fortsatt digitalisering och att surfandet ökar varje år så ser vi att det kommer att finnas behov av smarta billiga mobilabonnemang kombinerat med rådgivning och tips på olika nivåer under lång tid.