Arkivbild.
Arkivbild. Bild: Hannah Palmhagen

Varje individ ska få bästa möjliga sjukresa

Västtrafik svarar på Maria Reinholdssons insändare om 80-åriga mamman som lämnades ute i kylan efter sjukresan.

ANNONS
LocationStrömstad||

Replik till Maria Reinholdsson.

LÄS MER:Hur kan Västtrafik ens få lov att bedriva verksamhet?

Tack för din insändare. Vi har full förståelse för din frustration och beklagar att din mammas sjukresa inte fungerat enligt förväntan. Vårt mål är att varje individ ska få sin bästa möjliga resa utifrån sina förutsättningar, och när resenärer upplever det motsatta är vi långt ifrån nöjda.

Vi ser väldigt allvarligt på när ett uppdrag inte utförs enligt körorder, därför utreds dessa ärenden tillsammans med berörda parter. Finns det brister i utförandet ska trafikföretaget hantera det i enlighet med sina rutiner för att undvika att det upprepas, detta är en del av avtalet.

En sjukresa utförs i enlighet med vad vården beslutat för den specifika individen. Däremellan planeras resan in i vår särskilda kollektivtrafik och utförs av en serviceförare i vår upphandlade flotta av servicefordon.

ANNONS

Alla resor i vår anropsstyrda trafik utförs av en och samma fordonsflotta. Det finns därmed flera led som behöver säkerställas för att kunna se vad som gått fel i samband med din mammas sjukresa från Norra Älvsborgs Länssjukhus.

Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på 020 – 91 90 90 eller via synpunkt.anrop@vasttrafik.se för en fortsatt dialog.

Åsa Björk

kommunikationsansvarig Västtrafik Anropsstyrd trafik

LÄS MER:80-åriga Barbro skulle hem från Näl – lämnades i kylan

ANNONS