För boende väster om järnvägen blir det en mil extra för att ta sig till Tanumshede oavsett om man kör via Sannäs eller Orrekläpp, enkel resa.
I alla andra omändringar pratas det alltid om miljöhänsyn men inte nu, det skulle vara intressant att veta hur många mil extra det blir på alla fordon som drabbas, samt avgasutsläpp och däckslitage? Sammanlagt under dessa månader som arbetet pågår. Hur är tänket vad gäller olycksriskerna med den ökande trafiken på dom betydligt mindre vägarna som trafiken hänvisas till? Hittills har ju ett flertal olyckshändelser skett och då har vi ju inte ännu haft något vinterväglag.
Entreprenadfirmorna brukar ju göra provisoriska vägar snabbt och enkelt i andra fall, en sådan, en bit norr om vägarbetet borde ju vara billigare totalt sett än alla dessa mil och avgaser och däckslitage och olycksrisker. Jag tror att vi biltrafikanter till och med skulle klara ett trafikljusskött arrangemang lättare än det nuvarande.
Det har ju varit ett flertal insändare angående detta i våra tidningar men inte ett svar överhuvudtaget från ansvariga. Var finns ansvaret?
Gun Carlsson
åretruntboende
LÄS MER: Efter Sannäsbornas rop på hjälp – polis stoppade flera fortkörare
Kommentarer
Kommentera artikeln
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och Strömstads Tidning förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.