Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Åsa Massleberg, turistchef och projektledare för Urban Platsinnovation i Strömstad, och Maria Kvarnbäck, kommunens informationschef. Bild: Jerker Norlander, Marita Adamsson

Beslutet om platsvarumärket är väl förankrat

Kommunens turistchef och kommunikationschef svarar Lars Georgsson om installationen på Plagen.

Lars Georgsson ställer frågor om beslutsgång och förankring av arbetet med varumärket Strömstad och den symbol som sedan ett par år finns på Plagen.

LÄS MER: Har vi ingen plastskam alls i Strömstad?

Processen är dokumenterad och politiskt förankrad, handlingar i ärendet finns i kommunens diarium med ärendenummer 2016-0537.

Den som tittar i ärendet ser att saken förankrats politiskt vid flera tillfällen, här finns också en dokumentation av det samarbete mellan näringsliv, ledamöter och tjänstemän som lett fram till symboliken och varumärkeslöftet.

Beslut om platsvarumärkets utformning togs av en enig kommunstyrelse den 6 juni 2018. Produktion av symbolen på Plagen finansierades helt av EU-medel, utan medfinansiering av kommunala medel.

Åsa Massleberg

turistchef och projektledare Urban Platsinnovation

Maria Kvarnbäck

kommunikationschef Strömstads kommun